Algemene voorwaarden Verkoop gerelateerde producten
In deze voorwaarden wordt verstaan onder: Opdrachtgever/huurder; De wederpartij van de Blije Bij thema kisten; deelnemers aan de diensten van de Blije Bij thema kisten Opdrachtnemer: de Blije Bij thema kisten Deelnemer: persoon die namens opdrachtgever deelneemt aan de Blije Bij thema kisten.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op het huren van een Blije Bij thema kist (de opdrachtnemer) gedaan of aangegaan met derden (de opdrachtgever), voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Verkoop Stoffen en Gehaakte Vlaggen
De Stoffen en gehaakte vlaggen zijn handgemaakte producten.
Herroepingsrecht
bij producten:
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een fysiek product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Uitsluiting herroepingsrecht
Maatwerk
Op bestelling handgemaakte artikelen (bedrukt of in specifieke kleuren/materialen/stoffen anders dan het standaard assortiment uitgevoerd) volgens de door u ingevoerde specificatie, kunnen helaas niet teruggenomen worden tenzij er sprake is van een fout van mijn kant. Hetzelfde geldt voor producten die op maat geleverd worden, bijvoorbeeld elastiek, een afwijkende maat, ander patroon anders dan het standaard assortiment of stof per meter. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.” Het product kan niet meer geannuleerd of geretourneerd worden.
Verkoop Schorten
De Schorten zijn handgemaakte producten.
Herroepingsrecht
bij producten:
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een fysiek product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Uitsluiting herroepingsrecht
Maatwerk
Op bestelling handgemaakte artikelen (bedrukt of in specifieke kleuren/materialen/stoffen anders dan het standaard assortiment uitgevoerd) volgens de door u ingevoerde specificatie, kunnen helaas niet teruggenomen worden tenzij er sprake is van een fout van mijn kant. Hetzelfde geldt voor producten die op maat geleverd worden, bijvoorbeeld elastiek, een afwijkende maat, ander patroon anders dan het standaard assortiment of stof per meter. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.” Het product kan niet meer geannuleerd of geretourneerd worden.
Retourzenden
Mocht je niet tevreden zijn over je aankoop, dan kun je deze binnen 14 werkdagen retourneren. Hiervoor stuur je eerst een e-mail naar info@deblijebijthemakisten.nl met daarbij je bestelnummer en bankgegevens. De bestelling moet in de originele staat, dus ongebruikt, en voldoende gefrankeerd teruggestuurd worden naar:
De Blije Bij themakisten retour
Bredasingel 262
6844 AW Arnhem
U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten teruggestord. Let op! Kosten voor het retourzenden zijn voor de rekening van de koper! Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Product ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@deblijebijthemakisten.nl . Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.
Betaalmethoden
In onze webshop betaal je veilig, snel en gemakkelijk via verschillende betaalmethoden. Tijdens het afrekenen kies je zelf de betaaloptie die het beste bij jou past.
Beschikbare betaalmethoden via Mollie:
iDEAL
Voor klanten in Nederland. Betaal direct via je eigen bankomgeving. Veilig en vertrouwd.
Bancontact
De populairste betaalmethode in België. Snel en veilig via je eigen bank.
Alle betalingen verlopen via een beveiligde SSL-verbinding. Je gegevens zijn bij ons in goede handen en worden nooit gedeeld met derden.
Mocht je een op bestelling handgemaakt artikel (bedrukt of in specifieke kleuren/materialen/stoffen anders dan het standaard assortiment uitgevoerd) bestellen dan word hier een factuur over gemaakt. Mocht het eventuele bedrag vanwege maatwerk en de bijbehorende specificaties boven de standaard prijs uitkomen, dan moet het verschil middels bankoverschrijving worden overgemaakt. Is de bestelling via het bestelformulier op maat of via telefoon doorgegeven? Dan word er een factuur op maat gemaakt en dan moet het hele bedrag via bankoverschrijving worden overgemaakt.
Verzending
Bij elke bestelling zorgen wij voor een snelle en zorgvuldige verzending via DHL. Hieronder vind je alle informatie over verzendkosten, en bezorging in Nederland, of België. Afhankelijk van de drukte kan het soms enkele dagen duren voor een pakket bezorgd wordt. Rond feestdagen kan de levertijd langer duren.
Mocht bij aankomst blijken dat je (brievenbus)pakket beschadigd is, maak dan eerst een foto van het pakket voordat je het open maakt, zodat ik de schade aan het pakket duidelijk kan zien. Mocht je dit product retour willen sturen, Stuur de foto in een mail naar info@deblijebijthemakisten.nl zodat we bij een retour weten dat het nog ongeopende pakket beschadigd is door de postbezorging. Dit geld niet meer als het pakket al open is gemaakt, gebruik van het product is gemaakt en/of het bekijken van het product en opnieuw erin teruggedaan is, waarbij de persoon dit zelf weer verpakt. Hier kan namelijk contact met de vervoerder over komen.
Verzendkosten
Nederland:
€ 4,20 voor bestellingen die door de brievenbus passen in Nederland
Belgie:
(brievenbus) Pakket 0-2 kg €11,00